Magamról

2012. május 18., péntek

Első 3D munkám papírból

3D origami hattyú oldalnézetből

3D hattyú felülnézetből

Kalandozva a neten keltette fel a figyelmemet az origami, a japán papírhajtogatási művészet. Gondoltam megnézem magamnak, s mint olyan ki is próbálom, lássuk, tudok e bánni a papírral? Kipróbáltam, s valóban jól sikerült, tetszett nagyon, de valahogy mégsem volt az igazi. Tovább kutakodva lettem figyelmes az origami magasabb szintjére, a 3D modellezésre. Gondoltam ezt is kipróbálom, s lássuk...

A fenti képek első 3D munkámról készültek. Őszintén bevallom, nagy szerelmem lett a modellezés. Ugyan rengeteg odafigyelést igényel, iszonyat sok munka van vele, de a végeredmény mindenért kárpótol!  Csodálatos, ahogy a papír életre kelt a  kezem alatt, s gyakorlatilag a semmiből egyszer csak egy valóságos csodát tatottam a kezemben! 

A fenti hattyú elárulom, hogy 500 kicsi alkatrészből áll, amit egyesével kell összehajtogatni. Az origami az egyetlen kézműves foglalkozás, amely csodálatos hatással van az emberi agyra, ugyanis állandóan mozgásban tartja mindkét agyféltekét. Nem mellesleg az egyetlen olyan kézimunka, amely a kéz minden izmát megdolgoztatja. Aki nem hiszi, nyugodtan próbálja ki, s győződjön meg róla saját maga!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése