Magamról

2012. november 24., szombat

Gipszöntés...

 A napokban az jutott eszembe, hogy amikor elneveztem ezt a blogot, talán nem voltam túl célszerű, amikor a hímződoboz nevet kapta, de na, most már ezen nem szeretnék változtatni, jó ez így ahogy van...

Javában tombol az ősz, ami mindenféle kézműves tevékenységet kedvelő ember számára maga a "paradicsom". Ilyenkor aztán a hosszú délutánokon, estéken igazán van idő hódolni az épp általunk kiválasztott kézműves tevékenységnek! Nekem pedig külön öröm, hogy készülhetek a nyári vásárokra, hogy megfelelő árukészlettel álljak elő, amikor elérkezik a vásározási szezon. 

Jómagam most új dolgot kezdtem el kipróbálni, teljesen véletlenül. Betévedtem egy hobbiboltba, Kisvárdán, ahol a félig meddig ismerős eladó hölggyel beszélgetésbe elegyedve osztottuk a különböző kézműves fortélyokat. Felvetődött, hogy szeretnék valami újat kipróbálni, ami nem hímzés ugyan, de legalább annyira érdekes és szép dolgok kerülhetnek ki az ember kezei alól. Tanácstalanul álldigáltam, mire ő felvetette, hogy szerinte próbáljam ki a gipszöntést... Viszonylag egyszerű a munkafolyamat, gyorsan elsajátítható, s nagyon mutatós darabok kerülnek ki az ember kezei alól. Ott azonnal gyorstalpalót is tartott nekem a munkafolyamatról. Mondanom sem kell, hogy alkotó emberként azonnal megfogott, s rögtön vásároltam is nála kiöntőformát, igaz csak egyet, ami egy képkeret volt, hogy hazaérvén megpróbálom, hogyan boldogulok a gipszöntéssel. Alig vártam, hogy itthon legyek, az ajtón beesvén, azonnal kavartam is meg az alapanyagot, s kiöntöttem a képkeretet. Első munkához képest viszonylag szépre sikeredett. Persze le is fotóztam, csak sajnos nincs meg a gépem USB zsinórja, így nem tudom bemutatni, helyette egy fotót mutatok a netről, mert az enyém is ugyanígy néz ki. Beledekupázsoltam egy szép szalvétát, s pamparam, íme kész is életem első önálló készítésű képe! A széleit arany színű akrilfestékkel körbefestettem, s meg is vagyunk...A sikeren felbuzdulva, ma is vásároltam néhány kiöntőformát, remélem mire ezek a munkáim elkészülnek a fényképezőgép zsinórja is előkerül, s akkor meg tudom őket mutatni Nektek/Önöknek!

Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek, ebben a szomorkás időjárásban mindenkinek javaslom unalom, s nem mellesleg gondűzésként a kézműveskedést!



* fotó a netről, de az enyém is ílyenre sikerült!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése