Magamról

2012. március 30., péntek

A keresztszemes kézimunka hagyománya...

Jól emlékszem még a gyerekkoromra, amikor nagymamám keresztszemes kézimunkákkal foglalkozott. Az akkor elkészült darabok ma is őrzik a keze munkáját és nagyon nagy becsben vannak tartva. Ezek a kézimunkák piros-fekete színkombinációban voltak készítve és így készül a legtöbbjük ma is. 
Nos a sok kalocsai és matyó hímzés között én is kedvet kaptam, hogy "keresztszemezzek" egy kicsit , s bátran mondhatom nagyon megtetszett ez a fajta kézimunka is. Bár aprólékos, sok odafigyelést igénylő, hiszen a mintát le kell számolni és munka közben nem lehet tévedni, hiszen akkor nem jön ki a minta... Szóval nagy precizitást igényel. Csak halkan jegyzem meg, hogy én is hibáztam a kézimunka készítése közben....Mire észrevettem már késő volt, de remélem "avatatlan" szem nem veszi észre...


Íme mutatom az első elkészült, valamint még félkész állapotban lévő keresztszemeseimet és adom egyikhez a leszámolható mintát is:))


- "Majdnem kész" munkáim 

- Készen, csomagolva. Régi magyar keresztszemes könyvjelző

- Leszámolható minta hozzá itt található...



- Gyergyói keresztszemes könyvjelző

Egy újabb készülőfélen lévő munkám: 


- Félig kész, régi magyar keresztszemes könyvjelző...

Amint elkészül, őt is megmutatom...


Szerk. megjegyzés:
Fenntartom magamnak a  kizárólagos jogot, hogy a saját webnaplómban utalásokat tegyek! Az Európai normák szerint szabadon nyilváníthatunk véleményt... Ha valaki úgy érzi az első blogbejegyzésemben megsértettem önérzetében, emberi méltóságában,  kizárólag jogi úton vagyok hajlandó kommunikálni vele!
Egyébiránt mindennemű megjegyzést, legyen az pozitív vagy negatív,  ide várok a blogbejegyzések alá, s nem a postafiókomba! Köszönöm! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése