Magamról

2012. március 31., szombat

Lépésről - lépésre.....tűpárna készítési munkafolyamat

Az ember nem is gondolná, hogy egy egy betegségből hasznot is meríthet...Napok óta arcideggyulladással küszködök. Nem részletezem, elég fájdalmas betegség....Éjjelente nem hagy aludni...Tegnap éjjel sem hagyott a fájdalom, s amíg vártam, hogy a fájdalomcsillapító kifejtse hatását, gondoltam elterelem a figyelmemet, s előveszem a kézimunkámat. Így kezdődött....


Aztán valahogy, ahogy csillapodott a fájdalom, csak nem akartam lerakni, gondoltam, ha már elkezdtem befejezem a munkát, s így született meg életem első önálló tűpárnája. Különlegessége, hogy minden mozzanat kézimunka rajta. Az anyagösszeadás is nem varrógéppel, hanem kézzel történt. Aztán ahogy elkészült, ügyesen körbehorgoltam, s nagyon szépen mutat.


Nos az alábbiakban megpróbálom átadni lépésről lépésre a munkafolyamatot, remélem sikerrel!

1. A kész hímzés még szinte a hímzőkarikában. Kimérem, milyen nagyságút szeretnék, s milyen alakzatot, körberajzolom....

2. ....majd kivágom....

3. .....egy ugyanilyen méretű kör alakzatot mérek ki, s vágok ki, ami a párna hátoldala lesz....


4. ...így ni...most szépen összeillesztem a két anyagdarabot, úgy, hogy a hímzett darabnak a hátoldala, azaz a fonáka legyen kifelé és az eleje befelé fordítva....elkezdem összevarrni a két anyagot, nem kell teljesen összevarrni, hagyjuk kis nyílást, hogy legyen majd hol beletömködni a vattát....

5.  .....amikor elkészültem az összevarrással, kifordítom a színére, ügyesen eligazítgatom a széleit, hogy szépen álljon, kerek formája legyen....aztán kitömködöm vattával.... a megmaradt szélét, ahol belekerült a tömőanyag, szépen elvarrom, hogy ne maradjon nyoma.....



6. .....piros hímzőfonallal, felénk úgy mondják, hogy "farkasfogakat" öltögetek körbe a párnácska szegélyén, ezek lesznek az alapjai a horgolásnak, pontosabban ebbe fogom belehorgolni a párna szegélyét adó hímzőfonalat...



8. ...ahogy megvagyok a körbeöltögetéssel, ügyesen hozzákezdek a horgoláshoz, ami nem egy bonyolult mutatvány....a horgolási folyamatot nem írom le, én is kezdő vagyok benne, csak mutatom a végeredményt, íme:))

9. ....aztán ugyanez a tűpárnácska,  már csomagolva várja, hogy gazdára találjon....


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése